Navigation auf uzh.ch

Suche

Institut für Erziehungswissenschaft

Kirstin  Jorns

Kirstin Jorns, MA

  • Assistentin / Teaching and Research Assistant
Tel.
+41 44 634 66 87
Anschrift
Freiestrasse 36, 8032 Zürich
Raumbezeichnung
FRE-E-01

Arbeitsschwerpunkte

  • Historische Bildungsforschung
  • Geschichte politischer und gesellschaftlicher Zukunftsvorstellungen
  • Methoden und Semantiken der Zukunftsgenerierung
  • Laufendes Dissertationsprojekt

Lehre und Projekte

HS24
Historische Methoden: Diskurs- und Ideengeschichte
FS24
Historische Methoden: Diskurs- und Ideengeschichte, BA
HS 23
Berufspädagogik: Berufliches Lernen, BA
FS 23
Berufs- und Wirtschaftspädagogik, BA
HS 22

Einführung in wissenschaftliches Arbeiten, BA
FS 22
Berufs- und Wirtschaftspädagogik, BA

 

Publikationen und Vorträge

Publikationsliste

Vorträge

Performative Zukunftsvorstellungen: Politische und gesellschaftliche Imaginationen der Zukunft von der und durch die Berufsbildung (1963-1978).
Präsentation an der 8. Zürcher Werkstatt für Historische Bildungsforschung, Institut für Erziehungswissenschaft, Universität Zürich (4. April 2024)

Not innocent: Future imaginaries: A reconstruction of political and societal imaginaries of the future:
The example of vocational education and training in Switzerland in the 1970s.

Presentation at the colloquium of the Institute for Educational Science, Vienna (January 17th, 2024)

Shaping Imaginaries to govern the Future: The Case of Predictive Technologies in Swiss Vocational Education and Training Policy (1971/1972).
Presentation at the International Standing Conference for the History of Education (ISCHE), Eötvös Loránd University, Budapest (July 21st, 2023)

Das politische Projekt der Bildung für Nachhaltige Entwicklung als Konfiguration zukünftiger citizens (2016-2020).
Präsentation am Jahreskongress der Schweizerischen Gesellschaft für Bildungsforschung (SGBF), Pädagogische Hochschule Zürich (30. Juni 2023)

Forecasted and imagined futures: A reconstruction of political and societal ideas of the future of the 1970s by and through Vocational Education and Training.
Presentation at the History of Education Doctoral Summer School (HEDSS), University of Zurich, Zurich (June 9th, 2023)

Flexibilization Configurations in Future Designs: The Subjectivization of Social Problems in the Swiss Federal Law on Vocational Education and Training since 1930.
Presentation at the conference ‘Flexibility’ and ‘Agility’: Strategies, Practices, and Ambivalences of a Key Concept since the 1980s”, Technical University of Darmstadt, Deutschland (November 18th, 2022)